De Bond Nationaal

De Bond bevat zowel artikels over kinderen, tieners, opvoeding en school als sociale, culturele en maatschappelijke informatie

De Bond is het maandelijks magazine uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen. De Gezinsbond is een Vlaamse pluralistische organisatie die de belangen van alle gezinstypes verdedigt en kan rekenen op de steun van +/- 222.446 leden-gezinnen

Indeling:

Nationaal
*  16 pagina's met algemene info, dossiers en thema's De Bond
*  16 pagina's met focus op info per levensfase zoals op goedgezind.be.

Regionaal
*  16 pagina's uitneembaar katern
*  opgesplitst in 10 regio's in plaats van provincies
*  vermelding regionale activiteiten, ledenvoordelen en ledenkortingen

  • Doelgroep: Gezinnen met kinderen
  • Oplage: 225.714 ex.*
  • Bereik: 462.500 lezers gemiddeld nummer (AIR) - 683.300 totaal bereik brand*
  • Periodiciteit: 12x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

*CIM 19-20 - CIM Echtverklaring 2019

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 62% - Mannen: 38%
  • Leeftijd 30-59: 60%
    Leeftijd 30-69: 74%
  • VVA : 75%
  • Sociale groep 1-5 : 78%
  • Zeer selectief op VVA’s met kinderen
  • 49% heeft kids < 15j
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij de Gezinsbond
  • Primaire lezers: 65%
  • Trouwe lezers: 52%
  • Leesgedrag: 65% leest in detail
  • 100% postbedeeld op woensdag

Commerciële formaten

  • Pano 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve mogelijkheden:

  • Regionale katern met covermogelijkheden
  • Geniet inlegblad: 1x centraal
  • Blistering: nationaal of regionaal
  • Sales Support De Bond nationaal
  • De Bond Regionaal (regionale advertenties)
  • Nieuwsbrief : content marketing
  • Goedgezind.be (online adverteren)

De digitale ledennieuwsbrief van de Gezinsbond wordt 2x per maand uitgestuurd. De voornaamste items zijn Gezinsbondactiviteiten, -kortingen, -diensten, en –producten. Net voor de start van een schoolvakantie verschijnt er een extra nieuwsbrief die focust op de kortingen op gezinsuitstappen. Leden vinden er onder meer tips voor trips met de kids

  • De nieuwsbrief wordt verstuurd naar 127.000 e-mailadressen
  • Populaire topics: gezinsuitstappen voor gezinnen met jonge kinderen
  • Advertenties met een speciale actie of een reductie-aanbod scoren het best

Per nieuwsbrief zijn twee content blocs beschikbaar.

  • Sales Support De Bond nationaal

De Bond Regionaal

De Bond is een regionaal sterke titel met 10 edities

De Bond is het maandelijks magazine uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen.

Het magazine is een regionaal sterke titel met 10 edities :

  • Regio 1 : Antwerpen
  • Regio 2 : Mechelen-Kempen
  • Regio 3 : Limburg
  • Regio 4 : Vlaams-Brabant en Brussel
  • Regio 5 : Aalst
  • Regio 6 : Gent-Deinze-Oudenaarde
  • Regio 7 : Dender-Waas-Meetjesland
  • Regio 8 : Westhoek
  • Regio 9 : Brugge-Kust
  • Regio 10 : Zuid en Midden West-Vlaanderen
  • Doelgroep: Gezinnen met kinderen
  • Oplage:
    • Regio 1 Antwerpen:                                        25.819 ex.
    • Regio 2 Mechelen-Kempen:                           27.925 ex.
    • Regio 3 Limburg:                                            19.736 ex.
    • Regio 4 Vlaams-Brabant en Brussel:               30.538 ex.
    • Regio 5 Aalst:                                                 10.782 ex.
    • Regio 6 Gent-Deinze-Oudenaarde:                24.080 ex.
    • Regio 7 Dender-Waas-Meetjesland:               22.949 ex.
    • Regio 8 Westhoek:                                          11.762 ex.
    • Regio 9 Brugge-Kust:                                      20.884 ex.
    • Regio 10 Zuid en Midden West-Vlaanderen:  31.240 ex.
  • Periodiciteit: 12x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond
  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 61% - Mannen: 39%
  • Leeftijd 30-59: 65%
    Leeftijd 30-69: 76%
  • VVA : 76%
  • Sociale groep 1-5 : 78%
  • Zeer selectief op VVA’s met kinderen
  • 50% heeft kids < 15j
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij de Gezinsbond
  • Primaire lezers: 65%
  • Trouwe lezers: 55%
  • Leesgedrag: 67% leest in detail
  • 100% postbedeeld op woensdag

Commerciële formaten

  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 4
  • Sales Support De Bond Regionaal
  • Combinatie meerdere regio's mogelijk
  • Speciale tarieven voor spaarkaarthandelaars

Raak

RAAK is een magazine dat 10 keer per jaar verschijnt en die wordt uitgegeven door de KWB: een gezinsbeweging met 60.000 leden bestaande uit mannen, vrouwen en meerderjarige kinderen.

  • Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
  • Oplage: 42.000 ex.
  • Periodiciteit: 10x / jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: KWB
  • Actieve, geëngageerde gezinnen die van het leven genieten
  • Leeftijd: 45+
  • 38% vrouwen en 62% mannen
  • Sociale klasse 1 tot 4
  • 83% van de lezers is 45+
  • Elke publicatie wordt gebouwd rond een specifiek en
    actueel thema
  • Thema’s rond sport, cultuur, gastronomie, sociale
    betrokkenheid en uitstappen
  • Elk jaar 3.500 nieuwe leden waarvan 50% onder de 45 jaar

Commerciële formaten

  • 1/1 pagina
  • ½ pagina (staand en liggend)
  • ¼ pagina
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve mogelijkheden

  • Insert geniet
  • Losse insert zonder blister
  • Gekleefd kaartje
  • Staaltje
  • Publireportage
  • Sales support RAAK

RAAK brengt jaarlijks ook een voordelenboekje uit met voordeelbonnen omtrent: het gezin, recreatie, ecologie, milieu, cultuur, gezondheid, enz.

  • Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
  • Taal: NL
  • Bereik: 42.000 ex.
  • Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
  • Bereik (maand): 4.200 unieke bezoekers
  • Taal: NL
  • Inhoud: Portaalsite voor activiteiten, duiding, vrijwilligersinfo en ledenvoordelen.
  • Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
  • Bereik: 20.000 abonnees
  • Periodiciteit: 6x / jaar
  • Taal: NL
  • Inhoud: E-letter met ledenvoordelen
  • Gemiddelde: COR 46,7%
    Gemiddelde: CTR 10,1%
  • Profiel: Bestuursleden/ vrijwilligers
  • Bereik: 4.500 abonnees
  • Periodiciteit: Elke maand (behalve augustus)
  • Taal: NL
  • Inhoud: E-letter met bestuursinfo
  • Gemiddelde COR: 58,6%

www.kwb.be:

  • Vermelding op ledenvoordelenpagina
  • Vermelding op ledenvoordelenpagina + button ‘in de kijker’ op homepage

E-letter ledenvoordelen

  • Ledenvoordeel

E-letter bestuursleden:

  • Groepsvoordeel
  • Toevoeging hardcopy
  • Sales support RAAK

goedgezind.be

De website www.goedgezind.be brengt een mooie mix van interessante publicaties van de Gezinsbond, gezinsgebonden nieuwsfeiten en berichten uit nieuwe invalshoeken. En dit mooi opgesplitst per levensfase

Enkele USP's van contentplatform www.goedgezind.be:

  • Interessante artikelen op basis van de ruime kennis en ervaring van de Gezinsbond rond opvoeding
  • Uitgesplitst per leeftijdscategorie waardoor zeer doelgericht kan worden geadverteerd
  • Er wordt ingespeeld op actualiteit waardoor je als adverteerder hierbij snel mee kan op inpikken
  • Het responsieve webdesign maakt deze site zeer gebruiksvriendelijk voor mobile devices en komt zo tegemoet aan de nieuwe communicatiebehoeften
  • (Large) Leaderboard / Leaderboard XL
  • Medium Rectangle (IMU)
  • Sponsored Article

Voor de bannering kan er gekozen worden voor run of site, op de homepage, op een themapagina (per doelgroep) of op artikelniveau. Bij een sponsored article kies je voor de themapagina die aansluit bij jouw doelgroep

Le Ligueur des parents

Le Ligueur des parents probeert een antwoord te geven op de opvoedingsvragen die ouders hebben bij actuele thema's en volgens de leeftijd van het kind

Le Ligueur des parents is het tweewekelijks magazine uitgegeven door La Ligue des familles, de vereniging voor alle families in Brussel, Waals-Brabant en Wallonië

La Ligue des familles behartigt de belangen van +/- 31.000 actieve leden-gezinnen en biedt een ruime waaier van diensten, activiteiten en voordelen aan

  • Profiel: Gezinnen met kinderen
  • Oplage: 35.148 ex.*
  • Bereik: 116.400 lezers gemiddeld nummer (AIR) - 340.700 totaal bereik brand*
  • Periodiciteit: 23x/jaar
  • Taal: FR
  • Uitgever: La Ligue des familles

*CIM 19-20 - CIM Echtverklaring 2019

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 56% - Mannen: 44%
  • Leeftijd 30-59: 65%
  • VVA: 75%
  • Sociale groep 1-4: 79%
  • 48% heeft kinderen < 15j
  • Onafhankelijk tweewekelijks ledenblad met hoge credibiliteit
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij La Ligue des familles
  • 3,2 lezers per nummer
  • Leesgedrag: 27% trouwe lezers
  • 100% postbedeeld op naam op woensdag

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Pano ½ pagina
  • Pano 2/1 pagina
  • Insert geniet
  • Losse insert
  • Insert onder blister
  • Wikkel rond cover
  • Kleefkaart
  • Staaltje
  • Publireportage
  • Sales Support Le ligueur des parents
  • Le Ligueur news

De nieuwsbrief van Le Ligueur verschijnt elke woensdag. Daarin komen activiteiten voor kinderen aan bod, worden wedstrijden aangekondigd en actuele maatschappelijke thema’s aangekaart

Ouders vinden op de website van Le Ligueur zeer concrete tips, van opvoedingstips tot activiteiten om het weekend of de schoolvakanties mee te vullen

  • De nieuwsbrief van Le ligueur des parents wordt naar 50.200 e-mailadressen gestuurd
  • De website van Le ligueur des parents telt 81.500 unieke bezoekers per maand

Le ligueur website

  • Large leaderboard
  • Skyscraper
  • Wide skyscraper
  • Square / IMU
  • Full banner
  • Video
  • Sponsored Article

Le ligueur news

  • Leaderboard
  • Leaderboard midden
  • Contentblok
  • Sales Support Le ligueur des parents

Brieven aan Jonge Ouders

Brieven aan Jonge Ouders is absolute marktleider als babymagazine

Brieven aan Jonge Ouders is een reeks van 18 magazines uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen

Het magazine wil een antwoord geven op de vele vragen die ouders hebben voor en na de geboorte van hun kind. Brieven aan Jonge Ouders is absolute marktleider als babymagazine!

  • Profiel: Gezinnen met kinderen jonger dan 4 jaar
  • Oplage:
    • Verwachtingsnummer: 90.000 ex.
    • Nr 1-2-3 : 60.000 ex.
    • 2de Levensjaar & Kleuter : 25.000 ex.
    • Gemiddeld (per nummer): 25.000 ex.
  • Bereik:
    • 267.6000 lezers gemiddeld nummer (AIR)
    • 468.800 totaal bereik brand
  • Periodiciteit (verspreiding)
    • Verwachtingsnummer: 1x/jaar
    • 1e levensjaar: 10x/jaar
    • 2e levensjaar: 6x/jaar
    • Kleuternummer: 1x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

*CIM 19-20 - CIM Echtverklaring 2019

  • Jonge ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar
  • Vrouwen: 64% - Mannen: 36%
  • Leeftijd 25-44
  • VVA: 77%
  • Reeks van gratis babymagazines, per post verstuurd volgens de leeftijd van het kind
  • Gewaardeerde lectuur (m/v) in verband met de opvoeding van kinderen
  • Primaire lezers: 56%
  • Leesgedrag: 59% van de lezers bekijken alle pagina's
  • Brieven blijft 'incontournable' om M+V met kinderen<2jr massaal te bereiken

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Geniete insert
  • Plat staaltje
  • Publireportage
  • Losse insert onder blister, kan ook op postcode
  • Sales Support Brieven aan Jonge Ouders

Le Ligueur et mon bébé

Le ligueur et mon bébé wil een antwoord geven op de vele vragen die ouders hebben voor en na de geboorte van hun kindje

Le ligueur et mon bébé wordt uitgegeven door La Ligue des familles, de grootste gezinsorganisatie van Wallonië, en is een reeks bestemd voor ouders met kindjes tussen 0 en 4 jaar

  • Profiel: Gezinnen met kinderen jonger dan 4 jaar
  • Oplage:
    • Verwachtingsnummer: 70.500 ex.
    • Gemiddeld: 7.000 ex.
  • Periodiciteit:
    • Verwachtingsnummer: 1x/jaar
    • 1ste levensjaar: 11x/jaar
    • 2e levensjaar: 5x/jaar
    • Kleuternummer: 1x/jaar
  • Taal: FR
  • Uitgever: La Ligue des familles
  • Jonge ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar
  • Leeftijd: 25-39 jaar
  • Sociale groep: 1-2
  • Kleurrijk, bruisend magazine dat meegroeit met de leeftijd van het kind
  • Gewaardeerde lectuur (m/v) in verband met de opvoeding van kinderen
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers
  • Grote naambekendheid
  • Per post verstuurd naar abonnees

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina pano
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • Cover 2
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Losse insert onder blister
  • Geniete insert
  • Gekleefd staaltje
  • Staaltje onder blister
  • Publireportage
  • Speciale verspreiding, op postcode
  • Sales Support Le Ligueur et mon bébé

BOTsing

BOTsing is een boeiend blad voor ouders met pubers van twaalf tot zeventien jaar

BOTsing is een magazine voor ouders met tieners tussen 12 en 17 jaar uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen. Dit magazine heeft als doelstelling alle facetten in de relatie ouders-tieners te belichten. Thema’s aangepast aan de leefwereld van de tieners worden aan de hand van interviews en getuigenissen aangekaart

  • Profiel: Ouders met tieners van 12 tot 17 jaar
  • Oplage: 40.000 ex.*
  • Periodiciteit: 4x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

*CIM Echtverklaring 2019

  • Ouders en hun tieners tussen 12 en 17 jaar
  • Leeftijd: 37-49 jaar
  • Ledenmagazine van de Gezinsbond
  • 100% postbedeeld op naam
  • Redactionele thema’s die ouders én tieners aanspreken
  • Leesgedrag: 92% trouwe lezers, 87% leest in detail
  • Leestevredenheid: 16/20

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Losse insert onder blister, kan ook op postcode