De reclameregie Publicarto en be•at, marktleider in hosting live-entertainment in België, nemen samen het initiatief om fans van cultuur, muziek en sport met hun favoriete merken te verbinden. Zalengroep be•at faciliteert elk jaar meer dan 600 concerten, shows en voorstellingen in 5 arena’s en 3 theaters in locaties als o.a; het Sportpaleis te Antwerpen, Het Capitool in Gent en Vorst Nationaal te Brussel.
Publicarto is al meer dan 50 jaar actief gespecialiseerd in doelgroepgerichte communicatie. Het bereik van de onafhankelijke, fullservice reclameregie wordt dankzij het partnership met be•at sterk uitgebreid.
“We voelen aan dat met relevante partnerships we de beleving voor onze bezoekers nog verder kunnen verhogen en zijn daarom tevreden dat samen met Publicarto te kunnen realiseren”, legt Birgit Ketele, marketing manager bij be•at, uit.
“Voor ons is dit eveneens een zeer mooie opportuniteit”, vult Philip Peeters van Publicarto aan. “Onze ervaring in de reclamewereld, aangevuld met het gigantische bereik en de ongelooflijke customer experience van het team van be•at is een gedroomde kans voor de marketingcampagnes van onze klanten.”
De samenwerking tussen Publicarto en be•at zal inzetten op diverse off- en online touchpoints. Zowel traditionele mediacampagnes met een groot bereik als creatieve concepten behoren tot de mogelijkheden.
AG Insurance is één van de eerste adverteerders die gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden bij Publicarto. An De Troyer (Productmanager Unit Linked / Sales Invest Digital) en Florence Motte (Sales Invest Manager Digital) kozen voor de digitale nieuwsbrieven en bannering op de website. “We kozen voor de themanieuwsbrief ‘Familie’, waarin optredens staan van o.a. de K3-shows, Pocahontas, Mega Mindy en Charlie and the Chocolate Factory. Ouders die hun kinderen verwennen met een culturele uitstap, zijn een interessante doelgroep voor Yongo. Deze digitale spaarformule biedt aan ouders de kans om te beleggen of te sparen voor hun kinderen.”
Ook Davidsfonds stapt als één van de eerste adverteerders in de nieuwe communicatiemogelijkheden. Ze adverteren op de programmafolders van de drie theaters Capitool Gent, Stadsschouwburg Antwerpen en Trixxio Theater Hasselt. “ Als de grootste culturele familie van Vlaanderen en Brussel sluit een organisatie als be•at nauw aan bij de leefwereld van onze leden. Via de programmafolder willen we onze zichtbaarheid vergroten en zo potentieel nieuwe leden bereiken die meerwaarde vinden in ons aanbod,” vertelt Barbara Descheemaecker, directiemedewerker marketing en communicatie.