De Bond NationaalTerug naar overzicht

De Bond bevat zowel artikels over kinderen, tieners, opvoeding en school als sociale, culturele en maatschappelijke informatie

De Bond is het maandelijks magazine uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen. De Gezinsbond is een Vlaamse pluralistische organisatie die de belangen van alle gezinstypes verdedigt en kan rekenen op de steun van +/- 232.700 leden/gezinnen

Indeling:

Nationaal
*  16 pagina's met algemene info, dossiers en thema's De Bond
*  16 pagina's met focus op info per levensfase zoals op goedgezind.be.

Regionaal
*  16 pagina's uitneembaar katern
*  opgesplitst in 10 regio's in plaats van provincies
*  vermelding regionale activiteiten, ledenvoordelen en ledenkortingen

  • Doelgroep: Gezinnen met kinderen
  • Oplage: 236.565 ex.*
  • Bereik: 451.100 lezers gemiddeld nummer (AIR) - 668.300 totaal bereik brand*
  • Periodiciteit: 12x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

*CIM 18-19 - CIM Echtverklaring 2018

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 61% - Mannen: 39%
  • Leeftijd 30-59: 65%
    Leeftijd 30-69: 76%
  • VVA : 76%
  • Sociale groep 1-5 : 78%
  • Zeer selectief op VVA’s met kinderen
  • 50% heeft kids < 15j
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij de Gezinsbond
  • Primaire lezers: 65%
  • Trouwe lezers: 55%
  • Leesgedrag: 67% leest in detail
  • 100% postbedeeld op woensdag

Commerciële formaten

  • Pano 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve mogelijkheden:

  • Regionale katern met covermogelijkheden
  • Geniet inlegblad: 1x centraal
  • Blistering: nationaal of regionaal
  • De Bond Regionaal (regionale advertenties)
  • Nieuwsbrief : content marketing
  • Goedgezind.be (online adverteren)

De digitale ledennieuwsbrief van de Gezinsbond wordt 2x per maand uitgestuurd. De voornaamste items zijn Gezinsbondactiviteiten, -kortingen, -diensten, en –producten. Net voor de start van een schoolvakantie verschijnt er een extra nieuwsbrief die focust op de kortingen op gezinsuitstappen. Leden vinden er onder meer tips voor trips met de kids

  • De nieuwsbrief wordt verstuurd naar 130.000 e-mailadressen
  • Populaire topics: gezinsuitstappen voor gezinnen met jonge kinderen
  • Advertenties met een speciale actie of een reductie-aanbod scoren het best

Per nieuwsbrief zijn twee content blocs beschikbaar.