OKRA magazine

Met het magazine wil OKRA zowel entertainen als informatie op een begrijpelijke manier aanreiken. De leden verslinden het magazine van begin tot eind

OKRA magazine is het maandelijks magazine uitgegeven door OKRA, de grootste seniorenvereniging van Vlaanderen

  • Profiel: Actieve senioren
  • Oplage: 149.937 ex.
  • Bereik: 240.010 lezers laatste periode  -  318.713 totaal aantal lezers*
  • Periodiciteit: 10x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: OKRA

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Actieve senioren
  • Vrouwen: 66% - Mannen: 34%*
  • Leeftijd: 60+*
  • VVA: 78%*
  • Grootouders: 70%*

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Grootste seniorenmagazine van Vlaanderen
  • Lezers doen veel activiteiten in groep, zowel recreatief als educatief
  • Met 66,1%* het magazine met hoogste leesgetrouwheid
  • Leesgedrag:
    • 71%* van de lezers bekijken alle pagina's
    • gemiddeld 2,1* keer gelezen
  • 59%* primaire lezers
  • 100% postbedeeld op naam

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • 2/3 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Insert geniet, kan ook op postcode
  • Insert los in het magazine, kan ook op postcode
  • Gekleefd kaartje
  • Staaltje
  • Publireportage
  • Redactionele samenwerking

Via de website vinden zowel leden als niet-leden informatie op hun maat

Op de website van OKRA bieden we een leaderboard aan

Neos magazine

Neos Magazine brengt vier keer per jaar een aantal items rond een interessant thema, aangevuld met activiteiten en nieuws van de verschillende afdelingen

NEOS Magazine verschijnt vier keer per jaar en wordt uitgegeven door NEOS, het Netwerk voor Ondernemende Senioren dat zelfstandigen en kaderleden op rust verenigt

  • Profiel: Ondernemende senioren
  • Gemiddelde oplage: 30.500 ex.
  • Aantal leden: 33.000
  • Periodiciteit: 4x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: NEOS

 

  • Zelfstandigen en kaderleden op rust
  • Vrouwen: 50% - Mannen: 50%
  • Leeftijd: 60+
  • Hogere inkomensklasse
  • Interesse in reizen en cultuur, levensgenieters

 

  • Actieve doelgroep die weet wat ze wil, echte levensgenieters
  • Zowel mannen als vrouwen, koppels
  • Leden doen veel in groep, zowel cultureel, educatief als ontspannend
  • 100% postbedeeld
  • Hoge leesgetrouwheid: 41% van de lezers leest NEOS helemaal

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Insert geniet
  • Insert los onder blister
  • Gekleefd kaartje
  • Staaltje
  • Publireportage
  • Redactionele samenwerking

Wie gelooft dat senioren niet actief zijn op het internet, heeft de NEOS-leden nog niet ontmoet. NEOS zet daarom in op de digitale platformen door leden op deze manier te informeren en te betrekken bij de activiteiten.

Website

  • Leaderboard
  • Skyscraper
  • Medium rectangle

Nieuwsbrief

  • Contentblok

goedgezind.be

De website www.goedgezind.be brengt een mooie mix van interessante publicaties van de Gezinsbond, gezinsgebonden nieuwsfeiten en berichten uit nieuwe invalshoeken. En dit mooi opgesplitst per levensfase

Enkele USP's van contentplatform www.goedgezind.be:

  • Interessante artikelen op basis van de ruime kennis en ervaring van de Gezinsbond rond opvoeding
  • Uitgesplitst per leeftijdscategorie waardoor zeer doelgericht kan worden geadverteerd
  • Er wordt ingespeeld op actualiteit waardoor je als adverteerder hierbij snel mee kan op inpikken
  • Het responsieve webdesign maakt deze site zeer gebruiksvriendelijk voor mobile devices en komt zo tegemoet aan de nieuwe communicatiebehoeften
  • (Large) Leaderboard / Leaderboard XL: €1.125 / 4 weken
  • Medium Rectangle (IMU): €1.370 / 4 weken
  • Sponsored Article

Voor de bannering kan er gekozen worden voor run of site, op de homepage, op een themapagina (per doelgroep) of op artikelniveau. Bij een sponsored article kies je voor de themapagina die aansluit bij jouw doelgroep

Brief aan Jonge Grootouders

Via deze speciale uitgave van Brieven aan Jonge Ouders wil de organisatie ook de grootouders bij het opgroeien betrekken en hen helpen bij deze nieuwe fase in hun leven

Brief aan Jonge Grootouders is een extra nummer binnen de reeks Brieven aan Jonge Ouders. Het verschijnt een keer per jaar, bij Brieven aan Jonge Ouders 4 maanden. Er is een exemplaar voor elk grootouderpaar voorzien. Voor hen begint immers een nieuwe fase in hun leven, die van grootouder. Ook dit nummer wordt uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsvereniging van Vlaanderen

  • Profiel: Jonge grootouders
  • Oplage: 65.354 ex.
  • Periodiciteit: 1x/jaar (druk in april)
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

Jonge grootouders die betrokken zijn bij de opvoeding van hun kleinkind(eren)

  • Gratis verstuurd per post
  • Zéér doelgerichte extra uitgave: bijlage bij Brieven aan Jonge Ouders 'ik ben 4 maand'
  • Informatieve inhoud voor grootouders
  • Lange levensduur, exemplaar wordt bijgehouden

Commerciële formaten

  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4
  • Account manager Brief aan Jonge Grootouders
  • Linda Vandezande
  • [email protected]
  • +32 53 82 60 93