De Bond Nationaal

De Bond bevat zowel artikels over kinderen, tieners, opvoeding en school als sociale, culturele en maatschappelijke informatie

De Bond is het maandelijks magazine uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen. De Gezinsbond is een Vlaamse pluralistische organisatie die de belangen van alle gezinstypes verdedigt en kan rekenen op de steun van meer dan 260.000 leden/gezinnen

 

WHAT'S NEW?

  • Geen krant > wel magazine
  • Handiger formaat
  • Kwalitatief papier
  • Nieuwe creatieve mogelijkheden
  • Betere indeling :

Nationaal
*  16 pagina's met algemene info, dossiers en thema's De Bond
*  16 pagina's met focus op info per levensfase zoals op goedgezind.be.

Regionaal
*  16 pagina's uitneembaar katern
*  opgesplitst in 10 regio's in plaats van provincies
*  vermelding regionale activiteiten, ledenvoordelen en ledenkortingen

 

  • Doelgroep: Gezinnen met kinderen
  • Oplage: 254.072 ex.
  • Bereik: 365.800 lezers laatste periode - 603.900 totaal aantal lezers*
  • Periodiciteit: 12x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 65% - Mannen: 35%*
  • Leeftijd 30-49: 53%*
    Leeftijd 30-69: 80%*
  • VVA : 74%*
  • Sociale groep 1-5 : 79%*

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Zeer selectief op VVA’s met kinderen
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij de Gezinsbond
  • Kan perfect ingezet worden voor tactische of regionale campagnes dankzij de provinciale pagina's
  • Primaire lezers: 72%*
  • Leesgedrag: 60% leest in detail*
  • 100% postbedeeld op woensdag

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

Commerciële formaten

  • Pano 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Nieuwe creatieve mogelijkheden

  • Regionale katern met covermogelijkheden
  • Geniet inlegblad: 1x centraal
  • Blistering: nationaal of regionaal
  • De Bond Regionaal (regionale advertenties)
  • Nieuwsbrief : content marketing
  • Goedgezind.be (online adverteren)

De digitale ledennieuwsbrief van de Gezinsbond wordt elke maand uitgestuurd. De voornaamste items zijn Gezinsbondactiviteiten, -kortingen, -diensten, en –producten. Net voor de start van een schoolvakantie verschijnt er een extra nieuwsbrief die focust op de kortingen op gezinsuitstappen. Leden vinden er onder meer tips voor trips met de kids

 

  • De nieuwsbrief wordt verstuurd naar 123.000 e-mailadressen
  • Populaire topics: gezinsuitstappen voor gezinnen met jonge kinderen
  • Advertenties met een speciale actie of een reductie-aanbod scoren het best

Per nieuwsbrief zijn twee content blocs beschikbaar.

Samenstelling van een content bloc:

  • Titel
  • Berichttekst
  • Afbeelding
  • 1 à 2 hyperlinks

De Bond Regionaal

De Bond is een regionaal sterke titel met 10 edities

De Bond is het maandelijks magazine uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen.

Het magazine is een regionaal sterke titel met 10 edities :

  • Regio 1 : Antwerpen
  • Regio 2 : Mechelen-Kempen
  • Regio 3 : Limburg
  • Regio 4 : Vlaams-Brabant en Brussel
  • Regio 5 : Aalst
  • Regio 6 : Gent-Deinze-Oudenaarde
  • Regio 7 : Dender-Waas-Meetjesland
  • Regio 8 : Westhoek
  • Regio 9 : Brugge-Kust
  • Regio 10 : Zuid en Midden West-Vlaanderen
  • Doelgroep: Gezinnen met kinderen
  • Oplage:
    • Regio 1 Antwerpen:                                        29.271 ex.
    • Regio 2 Mechelen-Kempen:                           33.759 ex.
    • Regio 3 Limburg:                                            25.798 ex.
    • Regio 4 Vlaams-Brabant en Brussel:               35.863 ex.
    • Regio 5 Aalst:                                                 12.197 ex.
    • Regio 6 Gent-Deinze-Oudenaarde:                25.379 ex.
    • Regio 7 Dender-Waas-Meetjesland:               25.551 ex.
    • Regio 8 Westhoek:                                         12.111 ex.
    • Regio 9 Brugge-Kust:                                     22.431 ex.
    • Regio 10 Zuid en Midden West-Vlaanderen: 31.712 ex.
  • Periodiciteit: 12x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

 

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 65% - Mannen: 35%*
  • Leeftijd 30-49: 53%*
    Leeftijd 30-69: 80%*
  • VVA : 74%*
  • Sociale groep 1-5 : 79%*

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Zeer selectief op VVA’s met kinderen
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij de Gezinsbond
  • Kan perfect ingezet worden voor tactische of regionale campagnes dankzij de provinciale pagina's
  • Primaire lezers: 72%*
  • Leesgedrag: 60% leest in detail*
  • 100% postbedeeld op woensdag

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

Commerciële formaten

  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 4

 

  • Combinatie meerdere regio's mogelijk
  • Speciale tarieven voor spaarkaarthandelaars

Raak

RAAK is een magazine dat 10 keer per jaar verschijnt en die wordt uitgegeven door de KWB: een gezinsbeweging met 67.000 leden bestaande uit mannen, vrouwen en meerderjarige kinderen.

Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
Oplage: 45.000 ex.
Periodiciteit: 10x / jaar
Taal: NL
Uitgever: KWB

  • Actieve, geëngageerde gezinnen die van het leven genieten
  • Leeftijd: 45+
  • 36% vrouwen en 64% mannen
  • sociale klasse 1 tot 4
  • 81% van de lezers is 45+
  • Elke publicatie wordt gebouwd rond een specifiek en
    actueel thema
  • Thema’s rond sport, cultuur, gastronomie, sociale
    betrokkenheid en uitstappen
  • Elk jaar 3.500 nieuwe leden waarvan 50% onder de 45 jaar

Commerciële formaten

  • 1/1 pagina
  • ½ pagina (staand en liggend)
  • ¼ pagina
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve mogelijkheden

  • Creatieve formules
  • Insert geniet
  • Losse insert zonder blister
  • Gekleefd kaartje
  • Staaltje
  • Publireportage

RAAK brengt jaarlijks ook een voordelenboekje uit met voordeelbonnen omtrent: het gezin, recreatie, ecologie, milieu, cultuur, gezondheid, enz.

Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
Taal: NL
Bereik: 45.000 ex.

Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
Bereik (maand): 9.920 unieke bezoekers
Taal: NL
Inhoud: Portaalsite voor activiteiten, duiding, vrijwilligersinfo en ledenvoordelen.

Profiel: Actieve, geëngageerde gezinnen
Bereik: 20.250 abonnees
Periodiciteit: 6x / jaar
Taal: NL
Inhoud: E-letter met ledenvoordelen
Gemiddelde: COR +50%
Gemiddelde: CTR 15-30%

Profiel: Bestuursleden/ vrijwilligers
Bereik: 4.500 abonnees
Periodiciteit: Elke maand (behalve juli & augustus)
Taal: NL
Inhoud: E-letter met bestuursinfo
Gemiddelde COR: +50%

www.kwb.be:

  • Vermelding op ledenvoordelenpagina
  • Vermelding op ledenvoordelenpagina + button ‘in de kijker’ op homepage

E-letter ledenvoordelen

  • Ledenvoordeel

E-letter bestuursleden:

  • Groepsvoordeel
  • Toevoeging hardcopy

goedgezind.be

De website www.goedgezind.be brengt een mooie mix van interessante publicaties van de Gezinsbond, gezinsgebonden nieuwsfeiten en berichten uit nieuwe invalshoeken. En dit mooi opgesplitst per levensfase

Enkele USP's van contentplatform www.goedgezind.be:

  • Interessante artikelen op basis van de ruime kennis en ervaring van de Gezinsbond rond opvoeding
  • Uitgesplitst per leeftijdscategorie waardoor zeer doelgericht kan worden geadverteerd
  • Er wordt ingespeeld op actualiteit waardoor je als adverteerder hierbij snel mee kan op inpikken
  • Het responsieve webdesign maakt deze site zeer gebruiksvriendelijk voor mobile devices en komt zo tegemoet aan de nieuwe communicatiebehoeften
  • (Large) Leaderboard / Leaderboard XL: €1.125 / 4 weken
  • Medium Rectangle (IMU): €1.370 / 4 weken
  • Sponsored Article

Voor de bannering kan er gekozen worden voor run of site, op de homepage, op een themapagina (per doelgroep) of op artikelniveau. Bij een sponsored article kies je voor de themapagina die aansluit bij jouw doelgroep

Le Ligueur des parents

Le Ligueur des parents probeert een antwoord te geven op de opvoedingsvragen die ouders hebben bij actuele thema's en volgens de leeftijd van het kind

Le Ligueur des parents is het tweewekelijks magazine uitgegeven door La Ligue des familles, de vereniging voor alle families in Brussel, Waals-Brabant en Wallonië

La Ligue des familles behartigt de belangen van 49.590 actieve leden-gezinnen en biedt een ruime waaier van diensten, activiteiten en voordelen aan

  • Profiel: Gezinnen met kinderen
  • Oplage: 39.167 ex.*
  • Bereik: 101.090 lezers laatste periode - 276.068 totaal aantal lezers*
  • Periodiciteit: 23x/jaar
  • Taal: FR
  • Uitgever: La Ligue des familles

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Ouders met kinderen
  • Vrouwen: 70% - Mannen: 30%*
  • Leeftijd 30-49: 47%*
    Leeftijd 30-69: 75%*
  • VVA: 71%*
  • Sociale groep 1-4: 76%*

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Onafhankelijk tweewekelijks ledenblad met hoge credibiliteit
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers, aangesloten bij La Ligue des familles
  • 2,7 lezers per nummer*
  • Leesgedrag: 73 % leest in detail - 27 % trouwe lezers*
  • 100% postbedeeld op naam op woensdag

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Pano ½ pagina
  • Pano 2/1 pagina
  • Insert geniet
  • Losse insert
  • Insert onder blister
  • Wikkel rond cover
  • Kleefkaart
  • Staaltje
  • Publireportage
  • Le Ligueur news

De nieuwsbrief van Le Ligueur verschijnt elke woensdag. Daarin komen activiteiten voor kinderen aan bod, worden wedstrijden aangekondigd en actuele maatschappelijke thema’s aangekaart

Ouders vinden op de website van Le Ligueur zeer concrete tips, van opvoedingstips tot activiteiten om het weekend of de schoolvakanties mee te vullen

  • De nieuwsbrief van Le ligueur des parents wordt naar 110.000 e-mailadressen gestuurd
  • De website van Le ligueur des parents telt 75.000 unieke bezoekers per maand

Le ligueur website

  • Full banner
  • Square
  • Skyscraper
  • Wide skyscraper
  • Leaderboard
  • Vertical rectangle
  • Large leaderboard
  • Large overlayer
  • Splash page

Le ligueur news

  • Statisch leaderboard bovenaan
  • Statisch leaderboard in het midden van de nieuwsbrief
  • Contentblok

Brieven aan Jonge Ouders

Brieven aan Jonge Ouders is absolute marktleider als babymagazine

Brieven aan Jonge Ouders is een reeks van 20 magazines uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen

Het magazine wil een antwoord geven op de vele vragen die ouders hebben voor en na de geboorte van hun kind. Brieven aan Jonge Ouders is absolute marktleider als babymagazine!

  • Profiel: Gezinnen met kinderen jonger dan 4 jaar
  • Oplage:
    • Verwachtingsnummer: 135.000 ex.
    • Na het verwachtingsnummer (gemiddeld): 65.354 ex.
  • Bereik:
    • 157.400 lezers laatste periode
    • 297.900 totaal aantal lezers
  • Periodiciteit (verspreiding)
    • Verwachtingsnummer: 1x/jaar
    • 1e levensjaar: 12x/jaar
    • 2e levensjaar: 6x/jaar
    • Kleuternummer: 1x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond

 

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Jonge ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar
  • Vrouwen: 73% - Mannen: 27%*
  • Leeftijd 25-44
  • VVA: 67%*

 

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

  • Reeks van gratis babymagazines, per post verstuurd volgens de leeftijd van het kind
  • Gewaardeerde lectuur (m/v) in verband met de opvoeding van kinderen
  • Primaire lezers: 61%*
  • Leesgedrag: 76% van de lezers bekijken alle pagina's*
  • 2,94 lezers/nr
  • Brieven blijft 'incontournable' om M+V met kinderen<2jr massaal te bereiken

 

*CIM 16-17 (1) paper+digital 12+ nat.

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • 2/3 pagina
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • ¼ pagina
  • Cover 2
  • Cover 3
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Geniete insert
  • Plat staaltje
  • Publireportage
  • Losse insert onder blister, kan ook op postcode
  • Kortingbon op de wikkel

Bijlage bij het nummer 4 maanden: Brief aan Jonge Grootouders

Le Ligueur et mon bébé

Le ligueur et mon bébé wil een antwoord geven op de vele vragen die ouders hebben voor en na de geboorte van hun kindje

Le ligueur et mon bébé wordt uitgegeven door La Ligue des familles, de grootste gezinsorganisatie van Wallonië, en is een reeks bestemd voor ouders met kindjes tussen 0 en 4 jaar

  • Profiel: Gezinnen met kinderen jonger dan 4 jaar
  • Oplage:
    • Verwachtingsnummer: 55.000 ex.
    • Naissance (1 maand): 22.500 ex.
    • Na de eerste twee nummers (gemiddeld): 18.500 ex.
  • Periodiciteit:
    • Verwachtingsnummer: 1x/jaar
    • 1ste levensjaar: 12x/jaar
    • 2e levensjaar: 5x/jaar
    • Kleuternummer: 1x/jaar
  • Taal: FR
  • Uitgever: La Ligue des familles
  • Jonge ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar
  • Leeftijd: 25-39 jaar
  • Sociale groep: 1-2
  • Kleurrijk, bruisend magazine dat meegroeit met de leeftijd van het kind
  • Gewaardeerde lectuur (m/v) in verband met de opvoeding van kinderen
  • Gemotiveerde en geïnteresseerde lezers
  • Grote naambekendheid
  • Per post verstuurd naar abonnees

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • ½ pagina pano
  • ½ pagina
  • 1/3 pagina
  • Cover 2
  • Cover 4

Creatieve formules

  • Losse insert onder blister
  • Geniete insert
  • Gekleefd staaltje
  • Staaltje onder blister
  • Publireportage
  • Speciale verspreiding, op postcode
  • Kortingbon op wikkel

De nieuwsbrief en de website van Le Ligueur et mon bébé vormen een mooie aanvulling op het magazine in print. Ouders vinden er informatie en opvoedingstips volgens de leeftijd van hun kindje

Zowel op www.leligueur.be als in de prenatale nieuwsbrief bieden we een statisch leaderboard aan

BOTsing

BOTsing is een boeiend blad voor ouders met pubers van twaalf tot zeventien jaar

BOTsing is een magazine voor ouders met tieners tussen 12 en 17 jaar uitgegeven door de Gezinsbond, de grootste gezinsorganisatie van Vlaanderen. Dit magazine heeft als doelstelling alle facetten in de relatie ouders-tieners te belichten. Thema’s aangepast aan de leefwereld van de tieners worden aan de hand van interviews en getuigenissen aangekaart

  • Profiel: Ouders met tieners van 12 tot 17 jaar
  • Oplage: 45.238 ex.
  • Periodiciteit: 4x/jaar
  • Taal: NL
  • Uitgever: de Gezinsbond
  • Ouders en hun tieners tussen 12 en 17 jaar
  • Leeftijd: 37-49 jaar
  • Ledenmagazine van de Gezinsbond
  • 100% postbedeeld op naam
  • Redactionele thema’s die ouders én tieners aanspreken
  • Leesgedrag: 92% trouwe lezers, 87% leest in detail
  • Leestevredenheid: 16/20

Commerciële formaten

  • 2/1 pagina
  • 1/1 pagina
  • 2/3 pagina
  • ½ pagina

Creatieve formules

  • Losse insert onder blister, kan ook op postcode